söndag 16 maj 2010

helgen.

Tänkte jag skulle bjuda på en "dagens outfit": hemmagjort pannband med inbyggda isbitar och flanellpyjamas.

Förutom denna käk- och huvudvärk har helgen varit toppen. Tristans farmor och farfar var här fre-lö. Jag och mike lånade bilen och åkte och handlade på maxi, det är lyx det. Så var vi på ikea också och hittade lite smått och gott. Bland annat en pall till lilleman. Händig 1 och händig 2. :) Och så här bra funkade pallen: Nackdelen är ju att man får byta kläder varje gång han har tvättat händerna..
Igår kväll var vi på middag hos Johanna och Robert så jag äntligen fick se deras lägenhet. Himla trevlig kväll, och det gick förvånansvärt smidigt att ha med Tristan också. Inget som gick sönder ens. Han somnade gott i deras säng och såg mest bara lite förvirrad ut när vi bar ut honom i pysingen och satte honom i Sannas bil. Sen somna han om snabbt när vi var hemma igen. Jag tog bara ett kort på hela kvällen tyvärr..

Denna gjorde jag till efterätt:

Jävulskt god var den! Tänkte göra brownies för att jag aldrig gjort såna innan, men så tänkte jag att cheesecake är ju nästan smidigare och så hittade jag detta recept i min superbok. Perfekt!
Nu ska jag till backaplan och möta upp Susanne och Annika.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar