onsdag 11 augusti 2010

besök av mor

Oj oj dagarna springer förbi. Min mamma är här och hjälper till med barnvakteriet denna veckan, guld värt! Jag har jobbat rätt mycket men hunnit med lite partajande också, bilder finns i susannes blogg
Idag skulle jag egentligen ha gått bredvid på ett nytt jobb men jag känner att jag inte orkar med det, så jag ska vara hemma med sork istället. Mycket mysigare. Han behöver ju också få vara ledig lite.
Blir nog att baka nåt smarrigt idag och fixa en fiskgratäng, får ju skämma bort min mor lite när hon är så snäll och hjälper till med allt. Blir bio ikväll också. Missar kapten röd på kulturkalaset men det är okej, kommer fler chanser, kanske. Känns bra att det regnar iaf, så får man inte så dåligt samvete hehe..

En väldigt rolig grej jag hörde när jag cyklade vid korsvägen:
En flicka med ett åkband runt armen kommer ut från Liseberg och ser sig omkring, så drar hon sin mamma i armen och utbrister lyckligt:
- Mamma, ska jag ÄNTLIGEN få åka spårvagn!!!???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar