måndag 16 augusti 2010

nu är det nog!!

Igår satte jag och Mike oss framför true blood när jag kom hem från jobbet, jag käkade tre mackor med honung o ost, lite vattenmelon och sedan en bit av den mäktiga chokladbrownien. Den biten som mike inte orkade äta upp. Sen mådde jag illa, som fan verkligen. Så nu har jag bestämt mig: Bantning it is.
Har köpt mig en kalender där jag skrivit in midjemåttet (Äger ingen våg, men den brukar inte säga så mycket om hur man mår endå)och så ska jag skriva upp vad jag äter varje dag. Två dagar per vecka är undantagsdagar så då får jag äta lite godsaker också, annars skulle det hära inte gå så bra tror jag bestämt.
Idag har jag börjat med att äta sallad till lunch. Tonfisk och avokadosallad. Sallad är för övrigt toppen mat till Tristan. Han mumsade gurka, majs och pasta som är hans absoluta favoriter och tonfisken letade sig in i "vecken" på fullkorns makaronerna så det slank ner det med. Kalas.
Susanne o Cecilia kommer nog hit idag o äter upp resten av kakan så jag slipper se den sen hehe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar