måndag 14 januari 2013

livets små missförstånd

Tristan har en sån grym citat-period just nu. Jag kopierar från Mikes status: Tristan badar med sin Batman-gubbe. Batmans mamma och pappa heter visst också Batman. Fru Batman och Fredrik Batman. Nån typ av släktnamn verkar det som...

 Efter att ha tittat på "Mamma Mu" är det mycket Mamma Mu- relaterade lekar här hemma just nu. Tristan är givmild och låter oss alla vara med. Vanja får vara Mamma Mu, Tristan är Kråkan och jag får vara Bonden, eller Pundaren som Tristan säger

  Tristan feltolkar 1: Skönheten & Odjuret = Sjömännen & Odjuret Tristan feltolkar 2: "Här uppe, ditt avskum!" = "Här uppe, ditt badskum!"

 Igår tittade vi på "savannens hjältar" där en lemur till en annan säger "Din pappa är en nolla" varpå Tristan tittar på mig med förvånade ögon: Mamma, vilket nummer har min pappa??

1 kommentar:

  1. Hahaha, Tristan är bara för underbar!
    Klart att jag vill läsa om du börjar blogga igen!
    Saknar er!
    Kramar Susanne

    SvaraRadera