måndag 28 juli 2014

Min möhippa!

I lördags blev jag rejält överraskad av ett tjejgäng som kom insmygande på morgonen. Jag fick 10min på mig att få på mig kläder och packa allt som stod på en lista och dricka en öl. Sen bar det av. Först hade vi picnic i botaniska. 
Så fick jag besök av tomten 
I paketen låg en stor tyll kjol och banderoll och tiara samt en snopppänna och en bok där folk skulle skriva äktenskapsråd. 
Så fick jag en kamera om halsen och foto-uppdrag. Jättekul att gå omkring och prata med folk och fota! Alla var så glada och hjälpsamma och skrev med snoppen. Vi åkte vidare till centrum och jag fick spela flöjt! Tur att jag är bra på det så att det inte lät illa :) haha 
För pengarna som jag samlade in, och det var en hel del ;) fick jag köpa saker till bröllopsnatten för. Så åkte vi hem till johanna och jag fick dekorera cupcakes. En var som skulle symbolisera varje deltagare och en som symboliserade Mike. Sen dekorerade tjejerna en till mig. 
Perfekt aktivitet för mig! Sen åkte vi in till Liseberg och körde femkamp. Jättekul! Fast så vidare bra gick det kanske inte. Men pris fick jag iallafall! 
Jag tycker det är väldigt roligt med såna här tävlingar men har faktiskt aldrig gjort femkampen förut så det var kul att få göra. Därefter gick vi hem till johannas brors lägenhet som han så snällt lånade ut till oss. Det blev en efterlängtad dusch och supergod mat! 
Mer skumpa och annat gott, samt urgod ananaspaj. Mycket prat och skratt och jag fick redovisa uppdraget som jag klarat av galant (tycker jag iaf). Så lärde vi oss en ny dans och shakade lite till gamla godingar innan det var dags att shaka vidare på krogen. Det var verkligen jättekul ute. Fick gå in gratis och alla var så himla glada och snälla och grattade massor! Fick även en helt ofrivillig "striptease" som avslutades med att jag blev upplyft i luften och omkringsnurrad. Vi blev också uppdragna på en liten scen 
Det var verkligen en så himla rolig dag!! Blir tårögd när jag tänker på hur fina vänner jag har som ordnade detta för mig! Ni är bäst!! Jag var väll ungefär så här glad heela dan och kvällen/natten: 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar