måndag 18 augusti 2014

Vårt bröllop

Fantastiskt! Så kan jag sammanfatta vårt bröllop i lördags. När jag vaknade efter ca 3 timmars sömn var jag inte alls säker på att dagen skulle bli bra, eller ens genomförbar men oj, vad fel jag hade! Efter lite sistaminuten-planering och ändringar i bordsplaceringen gick jag ner till dagis för att träffa Fatou och Susanne. De skulle göra min frisyr, hjälpa mig på med klänningen och hålla mig sällskap. Lugna mig lite och det lyckades dom med. Frisyren blev helt perfekt! Fatou är så duktig. Rebecka kom och sminkade mig också och jag kände mig himla fin. Svägerskan kom förbi med matleverans och vi hann tillochmed dricka lite bubbel som Susanne tagit med sig. Sen begav jag mig upp till "vår" utsikt och träffade fotografen. Mike kom några minuter senare och var helt skakis! Men väldigt stilig endå! Efter fotografering åkte vi mot vigsel i en jättefin liten röd sak och med en väldigt trevlig chaufför. Vigseln blev sen för vigselförättaren var vilse (och ganska märklig måste jag säga) men tillslut fick vi gå fram till Alma och Sofias skönsång. Tristan var så himla duktig och gick och kastade sina rosblad så fint. 
Och gifta blev vi! 
Nybliven, och lättad, make! Efter lite familjefoton åkte vi till lokalen i den tjusiga bilen. Mike var såklart tvungen att spexa till det lite till brudskålen: 
Efter det och min pappas fina brudskåls-tal fick vi sätta oss till bords. Maten var inte så mycket att hurra för men oj vilken rolig middag det var!! Både rörande fina och roliga tal, lekar och tillochmed uppträdande och spex. Vi är så otroligt lyckligt lottade som har så fina vänner. Alla hade verkligen ansträngt sig massor. Det var så himla kul!! 
Skoleken, vi var inte helt överrens :) jag höll ett tal, mitt livs första, fy så nervös jag var, men jag överlevde det med 
Det var hur som helst en magisk middag, över all förväntan! (Trots då att maten var sådär) sen vart det tårta och en brudvals som vi var glada att vi tog oss igenom utan att snava på släpet. Djn spelade musik som passade alla och jag tror att iaf 90% av gästerna var uppe och dansade nån gång. Så kom Anna och körde eld-show. Superhäftigt! 
Skulle säga att festen fortsatte i samma anda som middagen. Jag hade så himla kul och jag tror verkligen alla hade det! Vi är så väldigt, väldigt nöjda med bröllopsfesten och lyckliga till tusen över att ha så fina och omtänksamma vänner och familjemedlemmar! 
Avslutar med bilder på våra fina, fina barn. De intelängreoäktingarna: 

1 kommentar:

  1. Det var verkligen ett fantastiskt fint och roligt bröllop! Anledningen till att ni har så fina människor runt er är för att ni själva är så himla goa och underbara!!

    SvaraRadera