lördag 15 november 2014

Zeta antipasti

Jag fick hemskickat lite italiensk plockmat av buzzador. Så himla kul och gott!! Har serverat med pasta och en ärtcreme som jag hittade recept på på zetas hemsida. Egentligen skulle den ha blandats med pastan men eftersom de små kräsna var med hade jag den brevid.  
Mums var det! Sen har vi även ätit antipasti-grejerna som förtugg innan maten och man kan ju också ha det som tilltugg till drinkar tex. Det har varit en del blandade åsikter om vad som varit godast men kronärtskocks "geggan" var den som jag gillade bäst, förvånande nog eftersom jag inte är jätteförtjust i kronärtkocka annars. Tapenae på svarta oliver är ju oxå supergod och någon gillade kapris och oliv- krosset bäst. Lilja tyckte iaf helt klart bäst om grissinerna (ok den stavningen vart inte rätt..) hon doppade sina i köttfärssås och parmesanost :) 
För att få en italiensk touch även på efterrätten hade jag mascarpone ost till den supersvenska kladdkakan. Godare än grädde tycker jag. Hade ju kunnat va avancerad och göra tiramisu.. Det får bli nästa gång. Antipasti kan jag helt klart rekommendera iaf!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar