måndag 3 maj 2010

en katastrof av stora mått

Okej, nu ska jag berätta om min helg. Bilderna får komma i efterhand.
Jag och herr sork (aka Tristan) åkte till Venh. Först buss, sen tåg, sen buss igen, sen båt och sen bil. Allt utom flyg... och cykel, och skateboard (haha nu fick ni er en fin bild i huvudet va?? haha) Hur som helst: Vi kom fram. Sen var det lek med Fabbe och Ninni och sen var det fest. Trevligt, alla var fulla och glada, utom jag och barnen typ. Var och tittade på brasan, som egentligen var några facklor pga av blåst. och så åt vi massa god mat och sen skulle jag vara lite barnvakt åt de sovande pojkarna medan Ninni gick ut och de "vuxna" fortsatte festandet på nedervåningen. Jag var en jättebra barnvakt. Tills Fabian vaknade, gick upp, gick ner till festen, blev följd upp av en festdeltagare och omnattad. Medan jag sov som en stock på en madrass på golvet. Lite pinsamt.
resten av helgen var vi på promenader på ön, och i lekplatsen. Träffade några "gamla bekanta" också. Mycket trevligt.
Tyvärr var det lite svårare att ta sig hem. Jag kom iväg till båten och upp på bussen och började fira lite att jag faktiskt skulle hinna med tåget men då GÅR BUSSEN SÖNDER! (Vad är oddsen?) förutom att den inte längre rullade gick det heller inte att öppna dörrarna. Great. Tillslut öppnades dörrarna där bak och jag lyckades krångla ut vagnen och småsprang resten av vägen till stationen och precis när vi kom fram så åkte tåget.
Sen gjorde jag som alla förståndiga människor skulle ha gjort: Grät och ringde mamma.
Tror att alla på som befann sig på landskrona station hörde om den stackars lilla flickan med barnvagnen som missade sitt tåg. Jag grät ut och pratade med alla. Allt från killen som sålde jordgubbar (som också fick sig en utskällning för att min mobil inte fattade att jag var i Sverige utan sjöng på danska varje gång jag försökte ringa sj)till kassörskorna på kvantum och stressade damen i kön.
Så här i efterhand kan jag känna att det kanske inte var sååå synd om mig trots allt. Nästa tåg gick två timmar senare och jag fick åka på samma biljett. Kom hem till ett nystädat hem, tacos och världens bästa pojkvän.
Imorn börjar jag jobba.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar