lördag 3 juli 2010

sommar, sommar, sommar

oh så härligt det är med sommar! Igår var jag och herr Triss ute på Björkö, hemma hos Susannes föräldrar, eller ja, hemma hos henne alltså. Hon bor ju där nu, igen :) Kalastrevligt var det. Vi skulle nog haft lite mer tid på oss egentligen men jag var på en jobbintervju tidigare på dagen, som gick bra för övrigt. Hur som helst så lyckades jag komma på rätt färja denna gång (heja mej) och trollet sov hela ditvägen. Sen var det terrängkörning med vagnen bort till badplatsen, snabbdopp för två tredjedelar av oss iaf, behöver ju inte skriva vilka som var de modiga två.. hehe. Glass i hamnen och sen grillat på det. Härligt. Tror Tristan åt 5 STORA potatisar, han är knäpp den ungen =)
Ibland blir man himla förvånad över människor. När jag skulle åka spårvagnen hem från stationen var det såklart en gammal skruttvagn med trappor, och inte mindre än TVÅ snubbar springer fram för att hjälpa mig med barnvagnen.. utan att jag ens bett om det. Jösses alltså, sånt får mig att le i flera timmar.
Snabbshoppade lite blöjor och var hemma runt halv 10. Idag vankas det jobb, resten av familjen är och grillar och ikväll får vi besök av inte mindre än 6pers varav 4 ska sova över. Så det blir nog livat. Kul att jag slutar 21 och börjar 7 imorn bitti..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar