tisdag 8 februari 2011

mrs cheng´s

Idag lagade jag en värstingmaträtt (alltså nåt från ett recept). I receptet stod att det skulle vara japansk soja. Förvånande nog hade dom mer än en sorts soja på vårat skruttica, så jag frågade en man som stod lämpligt till om någon av sorterna möjligtvis var japansk..
-den här heter ju mrs cheng´s, svarade han.
- eh, ja.. men det är väl endå en kines? tyckte jag..
-tjjaaa... dom ser ju nästan likadana ut.. japanerna och kineserna alltså, svarade han..
oookej liksom, men det smakade bra iaf.
Tristan är hostig och snorig så jag har vabbat idag, egentligen skulle jag ha jobbat kväll och Mike jobbat halvdag men tågen åkte inte riktigt så jag fick vara hemma hela dan. Skönt att slippa nio jobbdar på raken iaf, nu blir det ju "bara" åtta..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar